Wednesday 27 February 2013

My interests are....

Hye guys!
Asslamualalikum..
Hmm..
Hari ni aku akan share segala benda yang aku suka buat dan minat.
Hehehe..
Tengok je la ea..
The first thing is..

 hehehehe.. dengar lagu..
Apa-apa lagu pun aku layan..
and actually aku suka dengar muzik..yang pelik-pelik yang unik-unik semua aku layan..
hahahaha..
 Yang kedua pulak..

 Aku sangat suka membaca.. kerana aku berpegang pada kata-kata.. membaca itu jambatan ilmu..
dan kita pun memang digalakkan untuk membaca sebab membaca sebenarnya buatkan otak kita berfikir dan berfungsi dengan baik..well..kita juga akan dapat idea-idea baru..tambah pengetahuan..

 yang ketiga pulak is..

hehehehe.. aku sendiri mengaku..aku memang gila maths dan lagi gila dengan addmaths..
sangat suka mengira,..
dan bila aku dah masuk dunia mengira aku...minta maaf banyak-banyak lah..aku memang tak peduli dah orang sekeliling..
terukkan?? hahaha..maaf ek kepada kawan-kawan aku yang pernah nak minta tolong tapi tak dipedulikan dulu..aku tak sedar orang panggil atau cakap dengan aku..dan hanya akan sedar bila orang dah stop cakap pasal topik tu.. Ya Allah teruk gila aku nih..
Okay-okay..continue..
The next is..

Of course lah memasak..
aku sangat-sangat suka memasak..
dan yang paling aku suka masak adalah..

hehehe...macaroni goreng..
sedap tau aku masak..
memang pro dah ni..(masuk bakul angkat sendiri dah)
 selain itu..

yang ni bukan aku suka sangat..cuma memang aku akan buat almost everyday and the whole day..
aku rasa awak semua pun buat juga kan? kan? kan?
dan palin suka bila mesej dengan my bestie forever n ever n ever till jannah,,
Fatimah Hanis..hehehe.. Sayang kau ngah!
Seterusnya,,
Kita minum dulu..

wahhhh...saya suka,saya suka..
Minum Susu :)
Awak semua tahu tak yang susu yang paling baik ialah susu ibu dan kedua paling baik adalah susu kambing..
heheheeh..susu menguatkan tulang..jadi Jom minum susu !
Aku juga suka..

bukan makan cili...
makan makanan yang berunsur cili..cehceh..yang pedas lah..
ye lah..anak Melayu,,malu lah  tak makan pedas..aku dah tak lalu nak makan kalau tak pedas..
tapi kalau nak makan pedas tu biarlah ada tahapnye..jangan telan je semua..sakit perut nanti aku tak tau..
hah..next,,,,

aku sangat minat tengok dokumentari..terutamanya pasal astronomi,bangunan-bangunan..
best gila..teruja..hahaha
aku juga minat dengan satu benda nih..

hehehehe.. sangat-sangat comell...
dan aku ska tgk benda macam ni..

kucing denagn lelaki..ohh man..bila nampak dua-dua ni..they are very cute..hehe
lagi-lagi..aku suka...

bukan epal hijau..tapi aku suka warna hijau.. damai je tengok kan..?
DSC_0482[1]
cantik kan?
Subhanallah..semua yang Allah jadikan cantik dan indah belaka kan?
Next,,

I love photography..
hehehe..eh..cantik tau gambar-gambar aku...
nak tengok?
tengok kat sini tau.. http://www.flickr.com/photos/ummuazra_95/
Aku juga suka layan video-video di youtube..

hehehehe..yang selalu aku bukak ialah video..
    Check this out naa..  http://www.youtube.com/user/matluthfi90

  check this out too.. http://www.youtube.com/user/aimanazlan90

From these two guys..aku banyak belajar dan berfikir..
Why not kau orang tengok kejap..best gila dan senang faham..
and lagi satu is..thi girl named Aishah Shakirah..
   http://www.youtube.com/user/aisyahshakirah

Hmm.so aku rasa banyak dah ni..
Aku saja share..
dan aku tahu hangpa semua pun ada juga minat masing-masing kan?
tapi ada sesetengah yang terpaksa menolak minat mereka sebab terikut-ikut dengan kehendak orang lain..
semua kita ada minat masing-masing dan perlu juga lah ikut tempat,asal tak buang masa kita,tak langgar syariat Allah..boleh kan?
jadikan minat anda sebagai hobi dan riadah yang boleh gembirakan hati anda..dengan itu..anda akan jadi lebih sihat..

“Develop an interest in life as you see it; the people, things, literature, music - the world is so rich, simply throbbing with rich treasures, beautiful souls and interesting people. Forget yourself.” 
― Henry Miller

tiba di akhir kalam..
jumpa di lain  muka..
salam sayang dari hati : azrahazimah,,

2 comments:

  1. suka maths? wahh mesti terer nih hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terer?? Hhahaha...stakat yg mampu pkiaq la...asal x pecah pala ja..

      Delete