Wednesday 20 February 2013

Beranikan dirimu..

Hye guys..
Assalamualaikum..
Hmm.. hari ni aku update blog ni dua kali..hihi
time ni la kena rajin sebab idea nak merapu mai dengan banyak.
Okay. tadi aku pergi hang out dengan girl aku, hahaha. Liyana Syahirah namanya.
Best. tapi satu je liyana ni. dia suka ingat aku tak enjoy dengan dia. ataupun expression muka aku kot yang tak betul. haha. sorry Liyana. tapi seriously, I'm enjoying my time with you. :)
Story time !
Okay. I had a matured-conversation with her. :)
masa ni aku tengah makan cheesy wedges ngan dia and suddenly she asked a quite wierd question.
okay. she asked me, apa yang aku nak buat kalau aku tahu yang suami aku nanti ada perempuan lain belakang aku.haha.(I hope benda ni tak jdi lah..mintak simpang..)
Then, I answered her,, I told her that aku akan confront dengan suami aku tu dan tanya dia what is happened actually,,and aku akan suruh dia fikirkan apa,kenapa motif dia buat semua tu. then aku akan suruh dia decide keputusan dia la (sama ada nak tinggalkan aku ataupun perempuan tu) ..And then Liyana kata.. Whoooaaa... kau jawab macam orang dah kahwin je. hahaha. Aku jawab je. rather than aku duduk tercongok tunggu dia permainkan hati aku baik aku beranikan diri aku sikit untuk tanya dia daripada aku buang masa, waktu , tenaga,air mata aku untuk dia. But she told me that she will wait for her man do what he think he should do. Then I told her, macam orang bodoh. hahaha. seriously.( ok. masa ni,,dia pukul aku) ..then I laugh.. betul apa.. then we end the conversation. hahaha.
So What do you think?
kalau kau orang ada rasa tak puas hati dengan seseorang or kau orang tahu yang orang tu ada buat something yang macam tak baik dekat belakang kau orang.. adakah kau orang akan duduk diam macam orang bodoh ,sakit hati seorang diri sedangkan dia dekat sana tak pikiaq pun pasai kita..
You choose. Well.. -kadang kita sebenarnya perlukan sedikit je keberanian untuk kita ubah sesuatu yang mungkin kita rasa benda tu remeh tapi sebenarnya ia bawak impact yang besar kat kita kalau kita buat.
Okay. Yeah. sebenarnya semua benda terjadi sebab benda kecil yang kita biarkan dan akhirnya menjadi besar dan semakin teruk.
So,, aku fikir la. lebih baik aku beranikan diri aku sikit untuk talk to her/him apa sebenarnya yang dia tak puas hati dengan aku or apa yang jadi. biar aku nampak dengn jelas dan tak kabur.haha. making things clear.
Lebih baik aku tanya.. Tapi aku tahu bukan semua benda kita ada keberanian nak buat. dan aku rasa untuk confront dengan orang tu adalah sangat susah.
Aku pun kadang-kadang tapi bila aku dilantik jadi ketua asrama, aku cuba dan beranikan diri aku untuk tell orang lain apa yang aku tak puas hati dan aku akan dengar apa yang dia tak puas hati dengan aku. dan seperti ketua- ketua yang lain. aku pun menerima kritikan malah kutukan dari budak-budak aku sendiri.
(Aku rasa merapu abis dah ni)

“the man that decided to change on the 12th hour, dies on the 11th".” 
― Hlovate

tiba di akhir kalam,,
jumpa di lain muka,,
salam sayang dari hati : azrahazimah :)

No comments:

Post a Comment