Thursday 9 May 2013

Hi.. Lama tak jumpa.. Heeee

Hi..Hello there :)
Hmm.. Assalamualaikum.
dah lama sangat aku tak update. Sorry..bila perasaan malas menguasai diri. macam ni la jadinya. haha.
Ok. Aku akan cuba berubah dan Aku akan berubah.
Ok. :) Actually aku tak de idea nak buat entry baru disebabkan idea tu selalu datang dan pergi macam angin je. sekejap ade. ade la. lepas tu hilang macam tu je. banyak gila draft. haha.
Disebabkan aku dah lama tak update..jadi jom kita review balik apa yang aku dah buat beberapa bulan yang lepas ni.
1- Alhamdulillah. Aku baru sahaja pulang dari mengerjakan ibadah umrah di Tanah Suci MAkkah dan menziarahi Tanah Haram Madinah. Ya Allah. Memang best sgt tak terkata. Bila nampak Kaabah depan mata. Macam tak percaya yang Allah jemput aku untuk jadi tetamu Dia dalam usia ini. Sangat bersyukur. Aku duduk kat sana dalam dua minggu lebih. Rindunya tak terkata. Aku berharap dapat lagi aku jejakkan kaki ke sana lagi. So, kena kumpul duit la. Kalau Allah izinkan nak ziarah sekali bumi anbia di Jordan. Ziarah Petra..binaan yang unik tu.. pernah tengok kan? Salah satu impian aku adalah untuk menziarahi tempat ni. Lagi satu. Aku teringin sangat nak melawat Istanbul.
Petra,Jordan.  Subhanallah.
Pamukkale. In Istanbul.

Hehe. nanti aku akan cerita di lain entry InsyaAllah.
Ok. ni pulak a few gambar masa dekat Makkah n Madinah.

Tawaf.
Hey there. It's me. :) Baru lepas Sai'e and kami solat dalam  tempat Sai'e. Antara Bukit Safa n Bukit Marwah. 
Kaabah. Subhanallah. Belakang tu Zam-zam  Tower.
Yang ni payung dekat Masjid Nabawi. Masa ni nak kuncup dah. Dia akan kembang waktu panas dan kuncup bila dah redup.  dalam pukul 8 dah kembang. n bila dah nak dekat maghrib. dia kuncup la. 
 This is Quba' Mosque. dekat Madinah. Ade benda yg jadi masa kat sini. Hehe. nanti aku ceritakan..
Haiwan paling unik. Unta. Ya. Hebat ciptaan Allah. Masa ni di Makkah.

Ok. 2- seperti yang semua sedia maklum. Keputusan peperiksaan SPM dah diumumkan. And aku punya result tak la gempak mana. hehe. Tapi aku bersyukur dengan apa yang aku dapat kerana sebab tu je yang aku usaha. walaupun sedikit terkilan tapi I'm Okay. :)

3-Ape ekk? Hmm. Aku dapat offer from UniKL. Untuk course Foundation in Science and Technology. And I think I'm going to accept the offer since parents aku pun support aku. Haa. and next week je aku akan mendaftarkan diri sebagai student semula. Study di Kolej MAra Kuala Nerang. Jyeaah. Tak sabar betul. Soooo Excited. haha.

4-I got new phone yaaww. Haha. ni pun nak cerita ke? suka hati laa. Ok. rasanya ni je dulu kot. nanti kita sambung di entry lain.



“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.”
Bil Keane

tiba di akhir kalam,,
jumpa di lain muka,,
salam sayang dari hati - azrahazimah :)






No comments:

Post a Comment