Tuesday 15 January 2013

Finally.. :) Alhamdulillah

Assalamualaikum,,
Hmm,,
Byk betul yg terjadi hari ni,,
Pertama sekali..
aku dah start kerja di pos A,,di mana aku menjaga pos yg paling digerubi oleh semua pekerja dekat tmpat aku kerja,,ye la sbb kat situ la paling sibuk,,paling senang short duit,,paling senang kena marah,,dan bila orang dah makin ramai beratur,,kita akan jadi org yang paling cepat gelabah..hahahhh
walaupun digeruni tp jaga kat situ lah untung,,gaji up sikit dari pos B,,
Apa2 pun,,aku kerja bukan nak sgt ngan gaji,,aku nak menghilangkan rasa bosan menunggu keputusan SPM,,
Hmm ape yg penting dalam bekerja is kita punya rasa kepuasan dlm buat apa yg kita suka tu,,bukan mengharapkan gaji sgt,,ye,,mmg gaji tu penting,,kalau tak ade duit macam mana nak hidup,,tp ape yg penting is kita ikhlas dgn apa yg kita buat dan tak rasa semua tu suatu bebanan yg berat,,ingatlah..kerja juga suatu ibadah! :)
Inilah yang aku sentiasa ingat dalam kepala otak aku ini,,dan dengan itu kerja semua menjadi senang dan gembira je buat kerja,,kerana semua telah dipermudahkan oleh Yang Maha Esa,,inshaAllah,,
tp,,aku masih lagi rasa belajar is better than bekerja,,sbbnya setiap hari kita akan belajar benda baru..tp aklau kerja,,hari2 buat benda yg sama,,

Hmm..saya sgt gumbira skrg,,hahah,,
kenapa?
sebab,,he called me!
ahah,,best la dpt ckp ngan bff kita,,
i hope our friendship will lasts forever kerana saya sgt sayang sama dy,,
walaupun kadang2 dy annoying tapi..dah nama pun bff,,so kita terima je la..
hahah,,kalu dy tgh baca skrg,jgn marah2 ye,,kita gurau je la awak..hehe
Hmm,,,
Okay..rasa2nya tu je dulu kot hikayat untu malam ni,,
nak pergi siap2 kan brg untuk kerja esok,,
seriously sy sgt tak sabar nak further study semula..sgt rindu nak belajar,,
sabar2 mu,,masanya akan tiba nanti jika diizinkan Allah,,inshaAllah,, :) Ameen

Nasyid for tonight is Permata Yang Dicari by Dehearty,,
dgr la bagi org2 yg telah jumpa org yg rasa dia dah jumpa dgn pendamping hidup dia,,dalam lagu ni ada doa untuk dekatkan jodoh kita,,InshaAllah  :)

“Do you want to know who you are? Don't ask. Act! Action will delineate and define you.” 
― Thomas Jefferson

Tiba di akhir kalam,,
jumpa di lain muka,,
Salam sayang dari hati : azrahazimah :)

2 comments:

  1. Mengisi masa lapang dgn aktiviti berfaedah...byk manfaatnya, wlaupun dgn kerja sambilan or something like that...2 nikmat yg manusia selalu lupakan iaitu: 1.Nikmat Masa Lapang 2.Nikmat Masa Sihat....fikir2kanlah

    ReplyDelete
  2. Ya, ya, ya,,,, dia bukak dah buku teks Quran Sunnah,,hihi
    Apa2 pun bersyukurlah sentiasa kan? :)

    ReplyDelete