Sunday 20 January 2013

Coffee is white in colour.. :)

Never Judge Coffee by it's colour,,
Well..people do judge someone else..tanpa sedar siapa sebenarnya org yang dia nilai tu..
sebenarnya masa pertama kali kita jumpa seseorang itu kita dah pun judge dia dalam kita tak sedar..
betul orang kata "first impression is the most important" sebab dari situ orang dah mula nilai kita..
Tapi adakah kita tau apa yang difikirkan oleh si "penilai" tu?
rasanya tak mungkin unless dia ada deria keenam,,haha
tapi kepada si penilai tu..adakah yang ada fikir tu sesuatu yang positif atau sebaliknya?
well,,mungkin semua yang kita fikir tak semuanya benda yang positif..tapi kita sebagai tuan kepada otak dan akal..kita boleh kawal semua tu kan?
Maksudnya tukarkan persepsi yang negatif tu kepada yang lebih positif..
tak susah pun..tukarkan saja dari "tak" kepada "ya"..
"belum" kepada sudah"..
everything yang abstrak adalah sangat subjektif..
termasuklah manusia sendiri,,because kita adalah the most unique creature yang ada dekat atas muka bumi ni..
Contoh:
orang yang pakai tudung labuh,pakai stokin,pakai armsock orang yang alim?
jawapan: kebanyakan akan cakap yes!
jawapan sebenar: tak jugak,,honestly siapa kita nak nilai orang tu alim ke tak?
tahukah kita apa maksud alim tu sebenarnya? bila kita sendiri pun tak tau apa yang kita cakap bukankah bererti kita hanya bercakap tanpa berfikir? so..think twice before you act!

sama juga seperti semua orang,,aku juga tak suka dinilai tanpa orang yang menilai tu tahu siapa aku..
banyak kali dah aku kena,,tapi aku ambil tu sebagai satu pengajaran untuk aku jadi lebih baik..
walaupun aku ni nampak macam orang baik.(ceh..puji diri sendiri) dengar nasyid,,selalu pergi surau,,kawan dengan orang yang baik baik,okay,,stop! hahah,,aku mengaku aku ni tipikal budak yang baik-baik walaupun tak la baik sangat,,tapi mereke tak tau aku sebenarnya siapa..yes!
MEREKA tak tahu siapa aku,,
Jadi jangan judge aku sesuka hati aku..
aku lebih suka kalau mereka berterus treng dengan aku,.at least cerita dengan aku..jangan senyap je..macam mana aku nak berubah macam yang mereka nak..
jangan risau..i'm a good listener..aku pun takkan marah tak tentu pasal..
dan yang paling mereka tak tau ialah I AM INDIE SONGS' LOVER,,
probably,,mereka akan terkejut..sebab muzik ni macam pelik sikit,(dah mula la nak judge org),well apa boleh aku buat,,ni lah jiwa aku..aku happy with it!

dengarlah,,favourite song aku dari first time aku kenal dengan muzik indie ni..

remind me of someone ! :)

satu lagi..best..


ada lagi ni..



latest punya is AIZAT's,,haha




I don't mind dengan semua yang anda semua fikir..tapi sebelum anda menyesakkan fikiran anda untuk fikir tentang benda yang tak patut,,lebih baik fikirkan dulu cara untuk anda jadi lebih baik atau sesakkan dengan soalan Addmaths? hahah,,


“If the moon smiled, she would resemble you.
You leave the same impression 
Of something beautiful, but annihilating.” 
― Sylvia PlathAriel: The Restored Edition


tiba di akhir kalam,,
jumpa di lain muka,,
Salam sayang dari hati : azrahazimah :)

No comments:

Post a Comment